Tehnologia cu care functioneaza azi dispozitivele radar este tot mai avansata, asadar detectoarele trebuie sa tina pasul. Dispozitivele radar moderne sunt dotate cu tehnologia Instant On si modul POP ceea ce determina detectoarele vechi sa le depisteze prea tarziu, dupa ce undele radio au fost deja calibrate pe masina. Aparatele radar din dotarea Politiei Rutiere Romane emit un semnal care are traiectoria pe o anumita banda de emisie si pe o anumita frecventa, banda K, acestea functionand in baza efectului Doppler.
Detectoarele de radar premium identifica de la mare distanta echipamentele radar datorita antenei de receptie duala, acestea functionand similar cu dispozitivele de detectare in banda K. In plus, acestea beneficiaza de tehnologii de detectie de inalta performanta a celor mai recente modele de radar (Strelka, MultaRadar CD, MultaRadar CT, Gatso).
Inteligenta GPS ajuta la memorarea locurilor unde sunt surse de semnale false. Prin tehnologia DSP (Digital Signal Processing) se pot elimina alarmele false, astfel este identificat digital doar semnalul de radar din zgomotul permanent existent pe frecventa de functionare. Diferitele filtre incorporate in modelele de varf pot elimina alertele false provocate de noile tehnologii cu care sunt dotate anumite masini, cum ar fi sistemele de evitare a coliziunilor sau cruise control.
Unele modele noi de detectoare de radar beneficiaza de o baza de date cu radarele fixe, camerele care determina viteza medie de deplasare si pe cele cu infrarosu de la semafor, dar si alte restrictii din trafic.
Stiati ca? Primul detector de radar a fost inventat de un electronist din Ohio care s-a considerat amendat pe nedrept. Era in 1968 si numele lui era Dale Smith, iar creatia sa este cunoscuta drept Fuzzbuster. In timp, tehnologia a evoluat in acelasi ritm cu cea de detectie radar. Falcon Electronics comercializeaza detectoare de radar inca din anul 1997.